Rob Peters - Business Intelligence Consultant |
dr. Rob Peters mba |
Business Analyses: · Analyses naar aanleiding van business intelligence vraagstukken. · Analyses naar aanleiding van structurele en ad hoc business vraagstukken. · Korte analyses met betrekking tot toepassen van Data Mining, CRM of Knowledge Management. · Data analyses. · Inrichting Balanced Scorecard omgeving, inclusief bepaling en definiëring van kritieke succesfactoren en prestatie indicatoren
Business Intelligence / Datawarehouse projecten: · projectleiding · planning · analyse · modellering · realisatie
Kennis van databases (DB2, MS SQL-server), ETL tools (Informatica, SSIS) en front-end tools (Cognos, SSRS).
Ervaring o.a. in productie en logistiek, verzekering, diensten.
|
Publicaties: · R. Peters & S. Hobo (2002). Gefaseerde projectaanpak legt valkuilen bloot. Database Magazine, Array, 13 (8): 30-33. · J. Verhees & R. Peters (2003). OLAP en datamining: niet apart maar samen. Database Magazine, Array, 14 (5): 15-20. · R. Peters (2003). Analyseren en modelleren met behulp van matrices. Database Magazine, Array, 14 (5): 26-29. · S. Hobo & R. Peters (2004). De BI-consultant op weg van specialist naar generalist. Database Magazine, Array, 15 (4): 21-23. · R. Peters, S. Hobo & B. Verspeek (2004). Aanpak voor business intelligence. Informatie, 46 (6): 12-16. · R. Peters, M. de With & A. Surstedt (2004). Management dashboards. Database Magazine, Array, 15 (7): 36-40. · R. Peters (2005). IT en prestatie-management. Informatie, 47 (5): 38-43. · R. Peters & G. Sette (2005). Dashboard met metrics: CMM waardevolle aanvulling op informatievoorziening. Business Process Magazine, 11 (5): 26-33. · S. Hobo & R. Peters (2005). De toegevoegde waarde van een BI-omgeving. Database Magazine, Array, 16 (5):21-26. · R. Peters (2005). De Hilbert Engine. Database Magazine, Array, 16 (6): 38-43. · S. Hobo & R. Peters (2005). Het ontsluiten van (externe) niet-gestructureerde gegevens. Database Magazine, Array, 16 (7): · R. Peters & S. Hobo (2006). Een essentiële verbetering van Business Intelligence-projecten. Management Executive 4 (1): 12-15. · S. Hobo & R. Peters (2006). Consumenten data integratie. Database Magazine, Array, 17 (7): 23-27 · S. Hobo & R. Peters (2008). BI is helemaal niet zo simpel. Computable, 41 (47): 17-19. |
Reacties? Mail naar info@rob-peters.nl |