Rob Peters - Business Intelligence Consultant

dr. Rob Peters mba

Business Analyses:

 Analyses naar aanleiding van business intelligence vraagstukken.

 Analyses naar aanleiding van structurele en ad hoc business vraagstukken.

 Korte analyses met betrekking tot toepassen van Data Mining, CRM of Knowledge Management.

 Data analyses.††

 Inrichting Balanced Scorecard omgeving, inclusief bepaling en definiŽring van kritieke succesfactoren en prestatie indicatoren

 

Business Intelligence / Datawarehouse projecten:

 projectleiding

 planning

 analyse

 modellering

 realisatie

 

Kennis van databases (DB2, MS SQL-server), ETL tools (Informatica, SSIS) en front-end tools (Cognos, SSRS).

 

Ervaring o.a. in productie en logistiek, verzekering, diensten.

 

Publicaties:

 R. Peters & S. Hobo (2002). Gefaseerde projectaanpak legt valkuilen bloot. Database Magazine, Array, 13 (8): 30-33.

 J. Verhees & R. Peters (2003). OLAP en datamining: niet apart maar samen. Database Magazine, Array, 14 (5): 15-20.

 R. Peters (2003). Analyseren en modelleren met behulp van matrices. Database Magazine, Array, 14 (5): 26-29.

 S. Hobo & R. Peters (2004). De BI-consultant op weg van specialist naar generalist. Database Magazine, Array, 15 (4): 21-23.

 R. Peters, S. Hobo & B. Verspeek (2004). Aanpak voor business intelligence. Informatie, 46 (6): 12-16.

 R. Peters, M. de With & A. Surstedt (2004). Management dashboards. Database Magazine, Array, 15 (7): 36-40.

 R. Peters (2005). IT en prestatie-management. Informatie, 47 (5): 38-43.

 R. Peters & G. Sette (2005). Dashboard met metrics: CMM waardevolle aanvulling op informatievoorziening. Business Process Magazine, 11 (5): 26-33.

 S. Hobo & R. Peters (2005). De toegevoegde waarde van een BI-omgeving. Database Magazine, Array, 16 (5):21-26.

 R. Peters (2005). De Hilbert Engine. Database Magazine, Array, 16 (6): 38-43.

 S. Hobo & R. Peters (2005). Het ontsluiten van (externe) niet-gestructureerde gegevens. Database Magazine, Array, 16 (7):

 R. Peters & S. Hobo (2006). Een essentiŽle verbetering van Business Intelligence-projecten. Management Executive 4 (1): 12-15.

 S. Hobo & R. Peters (2006). Consumenten data integratie. Database Magazine, Array, 17 (7): 23-27

 S. Hobo & R. Peters (2008). BI is helemaal niet zo simpel. Computable, 41 (47): 17-19.

Reacties? Mail naar info@rob-peters.nl